⚖️ Soluționarea alternativă a litigiilor (SAL)
Conform legislației ANPC și regulamentelor UE
Ultima actualizare: [mai 2025]
Conform legislației naționale și europene privind protecția consumatorului, te informăm că ai dreptul de a apela la proceduri de soluționare alternativă a litigiilor (SAL), în cazul în care apar neînțelegeri legate de un serviciu sau produs achiziționat de pe acest site.
1. Ce este SAL?
Soluționarea alternativă a litigiilor (SAL) este o procedură extrajudiciară prin care consumatorii pot rezolva rapid și eficient disputele cu un profesionist, fără a merge în instanță.
2. Unde poți depune o plângere?
🔸 Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC)
Poți depune o sesizare la ANPC prin intermediul site-ului oficial:
🔸 Platforma online de soluționare a litigiilor a Comisiei Europene (SOL)
Dacă ești un consumator din UE, poți folosi platforma de soluționare online a litigiilor pusă la dispoziție de Comisia Europeană:
👉 https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Această platformă îți permite să depui o plângere împotriva unui comerciant din UE, într-o limbă convenabilă, și să fii redirecționat către un organism SAL local competent.
3. Ce trebuie să știi:
- Îți recomandăm să ne contactezi mai întâi la [email protected] – suntem deschiși să găsim împreună o soluție amiabilă.
- Accesarea unei proceduri SAL nu afectează dreptul tău de a apela la instanță dacă alegi această cale.
- Aceste proceduri sunt gratuite sau foarte accesibile și pot fi mai rapide decât litigiile clasice.